TINJAUAN LITERATUR UNTUK DESAIN ULANG JABATAN DI ERA DIGITAL
Keywords:
Job redesign, digital eraAbstract
In the era of industrial revolution 4.0, technological advances have changed the way organizations work. Job redesign to improve efficiency and adaptation to technology is influenced by transformations such as innovation and automation. By analyzing ten relevant journals, this study examines the importance of job redesign in the digital age. Results show that job redesign improves performance, job satisfaction and employee motivation. Continuous training also helps employees adjust to technological advancements. In today's technological era, job redesign is an important strategy to keep companies operating.
References
Adha, L. A. (2020). Digitalisasi Industri Dan Pengaruhnya Terhadap Ketenagakerjaan Dan Hubungan Kerja Di Indonesia. Journal Kompilasi Hukum, 5(2), 267–298. https://doi.org/10.29303/jkh.v5i2.49
Amalia, R. S., & Hadi, C. (2019). Peran desain pekerjaan dan karir bagi karyawan generasi milenial. Fenomena, 28(1), 10–21. https://doi.org/10.30996/fn.v28i1.2421
Claudi, M., & Hadiani, N. A. (2024). Peran Desain Pekerjaan Dalam Meningkatkan Efektivitas Kinerja Karyawan Di Era Digitalisasi. Jurnal Ekonomi Kreatif Dan Manajemen Bisnis Digital, 2(3), 406–419. https://doi.org/10.55047/jekombital.v2i3.620
Effendi, Alfonsius, & Syawaluddin. (2018). ANALISIS PENGARUH DESAIN KERJA DAN SISTEM PEMBERIAN PENGHARGAAN TERHADAP KEPUASAN KERJA KARYAWAN PT. SUMINSURYA MESINDOLESTARI MEDAN. Jurnal Bisnis Kolega, 4(2), 1–13.
Evika, N., Ni’mah, K., & Pujianto, W. E. (2023). Efektifitas Work From Anywhere Pada Era Digital. Jurnal Pendidikan Sosial Humaniora, 2(3), 18–33. https://doi.org/10.30640/dewantara.v2i3.1305
Fandhilah, L. S. N., & Giovanni, A. (2021). Desain Sistem Kerja yang Berpusat pada Manusia Revolusi Industri 4.0. Jurnal Ilmiah Bidang Manajemen Dan Bisnis, 4(2), 68–74. http://journal.umpo.ac.id/index.php/ASSEThttp://journal.umpo.ac.id/index.php/asset
Nafiudin, Andari, Kurnia, D., & Tia Safitri, A. (2021). Pentingnya Desain Ulang Pekerjaan Dan Deskripsi Pekerjaan Untuk Peningkatan Kinerja Pegawai Pada Masa Pandemi Covid 19. Sains Manajemen, 7(2), 155–167. https://doi.org/10.30656/sm.v7i2.4139
Oktaviana, O., Rosnani, T., & Fauzan, R. (2022). Pengaruh Budaya Organisasi dan Desain Ulang Pekerjaan Terhadap Kepuasan Kerja dan Kinerja (Studi pada perawat Rumah Sakit Jiwa Sungai Bangkong Provinsi Kalimantan Barat DiMasa Pandemi Covid 19). Equator Journal of Management and Entrepreneurship (EJME), 10(04), 212. https://doi.org/10.26418/ejme.v10i04.53367
Putro, S. E. (2024). Strategi SDM untuk Meningkatkan Kinerja Karyawan di Era Digital. Management Studies and Business Journal (PRODUCTIVITY), 1(3), 402–420. https://doi.org/10.62207/fh29cd57
Rizal, A. J., & Sarvia, E. (2023). Desain Ulang Stasiun Kerja di Pabrik Tahu PD.XYZ dengan Memperhatikan Postur Kerja. Matrik : Jurnal Manajemen Dan Teknik Industri Produksi, 24(1), 15. https://doi.org/10.30587/matrik.v24i1.4880
Schwab, K. (2016). The Fourth Industrial Revolution.
Tahar, A., Setiadi, P. B., Rahayu, S., Stie, M. M., & Surabaya, M. (2022). Strategi Pengembangan Sumber Daya Manusia dalam Menghadapi Era Revolusi Industri 4.0 Menuju Era Society 5.0. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2), 12380–12381.
Turnip, Y. G., & Simanjuntak, M. (2024). MENGANALISIS TANTANGAN DAN STRATEGI DALAM PERANCANGAN PEKERJAAN DI ERA DIGITAL. Ejournal Warunayama, 3(10), 1–9.
Umar, G., Sri, D., & Yosepha, Y. (2023). Pentingnya Perencanaan Sdm Perusahaan Dalam Era Digitalisasi. Prosiding SEMANIS : Seminar Nasional Manajemen Bisnis, 1, 2023.